måndag 18 februari 2008

Chicago


Nästa måndag åker jag till Chicago. Parkernas stad. Det är en liten tripp. Kommer hem igen på onsdag.

Det ska bli kul att få se och uppleva USA. På egen hand. Min man blir hemma med barnen.

Jag kanske ska se Operah Winfrey. Hoppas på att få biljetter. Det blir även lite shopping. Marshall Fields heter stadens varuhus. Det öpnnade 1852. Stort och gammalt ställe. De har många kännda märken från hela världen. Dit måste vi.

På kvällen blir det lite jazz och blues. Chicago är kännt för att ha många olika ställen och gå och lyssna på Blues eller Jazz.

Det blir en kort men intensiv resa. En upplevelse.

3 kommentarer:

svartataket sa...

Åh vad kul att åka dit!! Korta resor är mysiga!

Camilla, hus nr 8 sa...

Får jag följa med???????!!

:)

Anonym sa...

hej min vän ! hoppas och önskar dig en super trevlig resa,och om du kan så hälsar du en person
från mig !!
Och innan du reser,hoppas jag du svänger och säger hej då !hoppas du har inte glömt mig.kram...