onsdag 14 januari 2009

Dörrar fixas.



Hallen på ovanvåningen gjorde minman vid i helgen. Nytt golv lades. Väggarna bättrades på med vit färg.
Vi har en stor klädkammare med skjutdörrar. De är så fula att det gör ont i hela kroppen när man tittar på dem.
Vi bestämde att vi målar dem vita. Idag har de någon furulaminat. Usch.
Jag kläckte den brillianta iden att tapetsera med mikrolitväv.
Min man får göra jobbet *ler*
Idag ska vi måla det. Visar bilder på det färdiga projektet sen.
Bilderna här är lite suddiga. Får se om det blir bättre med den andra kameran.

4 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Hej!
Ska bli spännande att se när ert projekt är klart. Jag köper mina stansar på Clas Ohlsson. Jag köpte de minsta som är 3 mm och de kostar 159 kr. Med dem får man plats med 6 bokstäver på en vanlig bricka som jag beställer.
Kramar Anette

Piffa och Puffa sa...

Hej igen!
Glömde visst bort vad det var du egentligen frågade om.Jag skickar efter brickorna från Pearlized, vet inte riktigt hur det stavas. Dom är superbra att skicka efter från. Lägger en beställning och efter ett par dagar har man allt i brevlådan.
Kramar Anette

Anonym sa...

Ska bli roligt att se när det är klart! :) Det är ju alltid rätt mkt bök när man fixar saker, men det underlättar ju helt klart med en händig livskamrat, hehe :)

Jag har planer på att kanske läsa till certifierad inredare, och har kikat runt på lite utbildningar och så..
Har nu hittat en som jag tycker verkar kanon, har hört mkt positivt om denna också..

http://www.inredningsskolan.se/inredningsskolan.htm

Har du ngt erfarenhet eller hört ngt om denna? Såg nu att det var feng shui inslag i den, vilket jag är lite intresserad av - och framför allt har mkt att lära inom :)

tinginneoute sa...

Hej Clara!
Jag har själv läst lite om denna utbildning. Att de har med feng shui är ett stort plus. Det är jätte stort idag. Har en bok om feng shui som är jätte bra. Den heter Inred ditt hem med praktisk feng shui : det enkla sättet att skapa lycka, hälsa och harmoni, skriven av Simon Brown.
Lycka till med din dröm.
Kram Marie