måndag 10 maj 2010

Min mans resa till Peru.





Min man har varit bortrest i 16 dagar. Denna gången gick resan till Peru.
Han åkte med en grupp på 13 resenärer. Han hade övertalat sin kollega Sofia att följa med. Även hon en restokig tjej. Han blev jätteglad när han valde att följa med.
Det var en helt fantastisk resa där de fick se och uppleva hur mycket som helst.
Den dagen som de skulle åka var då när askmolnet låg över oss och alla flyg skulle ställas in. Deras plan var det sista som lyfte från Kastrup.
De landade i Lima där de tillbringade några dagar. Därefter bar det av till Cusco. En av världens högst belägna städer. Där besökte de Macho Picchu. Det ska ha varit över förväntan.
De besökte även en skola, olika marknader. Avslutade resan med tre dagar inne i regnskogen vis Amazonas floden. De hade bara ström mellan 18-22, inget internet, absolut ingen mobiltäckning, väckning klockan 05.00 för att kolla på fåglar och bara en kran med kallt vatten i duschen.
För att inte tala om alla mystiska djurljud som hördes under natten. Kan säga att jag själv hade inte klarat av det. Kan man inte gå i pumps så kan man inte vara där hihi.
Jag hade 16 underbart sköna dagar med barnen. Jag gillar att vara ensam. Har som många vet många projekt. Ett av dem var att fixa uterummet.
Min man kom hem med några presenter till mig och barnen. Ett jättefint armband. Två fina plädar, kommer från ett speciellt djur som lever i bergen. Kommer inte på vad det heter.
Bjuder på några fina bilder från hans resa.

Inga kommentarer: