onsdag 3 november 2010

Cookalong



I söndags var jag på Glasklart med mina kollegor. Det var dags för årets första Cookalong.
Det bestod utav 14 lag, 10 personer i varje lag. Uppgifterna delades ut. 2 personer skulle göra bordsdekorationer samt dukning. Resten skulle fixa med maten.
Inga recept fanns, så det var att använda fantasin. Jag och min kollega Maggan tog oss an blomsterbinderi och dukning. Det var jättekul. Älskar att jobba med blommor och pynt. Jag hade sjukt ont i ryggen , men i mitt kreativa skapande så glömdes detta bort. ( lite vin gjorde såklart susen)
Vi hade en 1,40minuter på oss att både fixa mat och bord. Två jury gick runt och tittade, provsakade och satte poäng. Maten hade mina kollegor fixat galant. Supergott alltihop. Så om man summerar eftermiddagen och kvällen så var detta toppen. Något som jag rekommenderar alla företag att göra detta med sin personal eller kunder. Det är Glasklart i Malmö som håller i detta tillsammans med Sydsvenskan.


Så här fint blev det.


Mycket gott, fint upplagt



1 kommentar:

Design i tid och rum sa...

Så skoj visste inte att det fanns.kul! vackra bilder.